7 Mart 2012 Çarşamba

SBS


İnönü İlköğretim Okulunda SBS Çalışmaları


İnönü ilköğretim Okulunda , Anadolu ve Fen Liselerine hazırlık sürecinde olan 6-7-8. Sınıf öğrencilerinin, öğrenim ve sınav başarılarını artırma çalışmaları yürütülmektedir. Öğrencilerin başarısı için mevcut kaynaklar, uyum ve verimlilik ilkeleri çerçevesinde kullanılmaktadır. SBS (Orta Öğretim Geçiş Süreci) Koordinatörlüğü, her öğrencinin "kişisel derecesini" yapması için çalışır.


Öğretim yılı başında, tüm öğretim yılını kapsayan çalışmalar, SBS Koordinatörlüğü, ve İnönü İlköğretim Okulu idarecilerinin  katkılarıyla planlanır. Branşların Zümre Başkanları'nın yaptığı değerlendirmeler, Ölçme Değerlendirme Koordinatörlüğünün yaptığı çalışmalar  ve önerilerle, SBS çalışmaları, öğretim programıyla uyumlu hale getirilir. 


İnönü İlköğretim Okulu Velileri'ne, öğrencilerimizin başarısındaki etkinliğini arttırmak için SBS planlamaları, öğretim yılı içerisinde aktarılır. Öğrencilerimiz SBS çalışmalarından; SBS toplantılarıyla haberdar edilir.
Rehberlik servisi ile birlikte, öğrenim başarısını arttıracak seminerler hazırlanır. Yenilikleri ve Değişiklikleri ile  SBS nedir ? Verimli Çalışma Teknikleri , SBS için Etkili Test Teknikleri, Sınav Başarısı İçin Kaygı Kontrolü konulu sunumlar öğretim yılı içinde tamamlanır. 


Öğrencilerimizin çalışmalarında fark yaratacak çalışmalar Danışman öğretmenlerimizin her hafta yaptığı çalışmalarla öğrencilerin eksik kalmış konuları sıcağı sıcağına tamamlamasını sağlar. 


Öğrencilerin Anadolu ve Fen Lisesi hedeflerini belirlemeleri amacı ile İstanbul'un nitelikli liselerine Rehberlik Servisi ile tanıtıcı geziler düzenlenir. Bu gezilerimiz yıl içerisinde yapılacaktır..Ayrıca moral-motivasyon amaçlı gezi ve etkinlikler de yıl içinde yapacağımız çalışmalar arasındadır.
Öğrencilerin öğrenim ve test başarılarını, Ölçme Değerlendirme Birimi ve Rehberlik Servisi ile takip eden SBS koordinatörlüğü, her öğrenciyi tanır. Gerçekçi ve ulaşılabilen hedeflerle öğrenciye sürekli motivasyon kaynağı olur.


Sınav hazırlık sürecinde olan öğrencilerin, sınav başarısını arttıracak projeler danışman öğretmenlerle işbirliği içinde uygular.


İnönü İlköğretim Okulunda Mayıs ayından itibaren öğrencilerimiz hızlandırma dönemine girerler. Bu dönemde branş öğretmenlerimiz sınıflarındaki eksik konuları tespit ederek müftedattaki konuları tekrarlar. Ek test çözümleri yapılır .

0 yorum:

Yorum Gönder