7 Mart 2012 Çarşamba

Matematik Sayfası

Matematiğe Nasıl Başladınız?

Birçok insan için matematik hayatını zehir eden derslerden, içine korku salan sınavlardan ve okulu bitirir bitirmez kurtulacağı bir kabustan ibarettir.
Bazıları içinse matematik, hayatı anlamanın ve sevmenin bir yolu olabilmiştir. Çünkü sevmenin yolu, her şey için olduğu gibi, matematikte de anlamakla geçer. “Ben bu matematiği hiç anlamıyorum, matematik konuları çok saçma !” gibi cümlelerden uzak durmak gerekir.
Matematiğe nasıl başladınız? Hiç düşündünüz mü? Hatırlamaya çalışın...
Daha yeni yeni konuşmaya başlayan bir çocuğu düşünün, onun için matematik “ biy,ki,üç” kelimesinden ibarettir. Bu çocuk için matematik sayı saymakla başlamıştır. Daha sonraki yaşlarda sırasıyla toplamayı, çıkarmayı vs. öğrenerek matematik dünyasına katılmış olacak. Peki bu çocuk bu bilgileri öğrenirken gerçekten matematiği sevecek mi ? Matematiği gerçekten ihtiyacı olduğu için mi öğrenecek? Yoksa bir ders olduğu için zoraki beynine bu bilgileri yerleştirecek mi ? Maalesef ülkemizde çoğu kişi ikinci söylemiş olduğum durum içerisinde ve bu sebeple öğrenciler matematiği sevmemekte.
Peki ya bunun için ne yapabiliriz ?
Matematik kelimesi karşısında oluşan önyargıyı nasıl aşabiliriz ?
Bu soruların tek bir cevabı var aslında “Matematiği Anlayarak”
 ”İyi de ben matematiği anlayamıyorum ki !” diyenler önyargınızı yıkın! Bir matematik konularını öğretmeninizden dinlediğinizde bütün anlamadığınız noktaları sorarsanız bu sorun ortadan kalkar. Matematiği ancak anlarsanız sevebilirsiniz.
Ben matematiği sevmeye ortaokuldaki matematik öğretmenimin beni cesaretlendirmesiyle başlamıştım. Matematiğe karşı bana bir güven vermişti. Önceleri hep korktuğum matematiği anlamaya ve matematik üzerinde daha çok çalışmaya başladım. Matematikle hiç sorunum olmadı. Matematik benim için bir tutku haline geldi.  Ve o kadar çok sevdim ki daha ortaokul yıllarında ileride matematikle ilgili bir bölüm seçeceğime adım kadar emindim. Nitekim de öyle oldu.
Matematiğe başlamak… matematiğe karşı ilk izleminiz ne olursa o şekilde devam eder. Matematiğe başlamak bu yüzden önemlidir. Matematiği anlamaya çalışmak matematiğe başlamanın ilk adımıdır.
Matematiği sadece bir ders olarak öğrenmek büyük bir kayıptır. Matematik hayatın her yerinde vardır. Matematik mantıklı düşünebilme sanatıdır. Matematiği geliştirmek insanın mantıksal düşünme sınırlarını zorlar. Dikkat edilirse matematiği iyi olan insanlar her zaman hayatta başarılı olmuşlardır çünkü düşünerek hareket edip mantıklı davranmışlardır. Bizlerinde başarılı olabilmesi için matematiği sevmeli ve onu anlamaya çalışmalıyız.

Hazırlayan :Aynur Yavuz


1 yorum:

Alper ATAK
4 Nisan 2012 11:21

Birçok insan için matematik hayatını zehir eden derslerden, içine korku salan sınavlardan ve okulu bitirir bitirmez kurtulacağı bir kabustan ibarettir.
"matematiği iyi olan insanlar her zaman hayatta başarılı olmuşlardır"

OLUMSUZ CÜMLELERDEN VE TUHAF YARGILARDAN UZAK DURUN

Yorum Gönder